Negdje krajem 2005. godine, a nakon 4 sezone uglavnom “do it yourself” spike i organizacije (bolje rečeno organizacija obzirom na mnoštvo pojedinaca i skupina koji su organizirali najrazličitije događaje) koncerata u splitskom klubu Kocka, a što je svakako tema za jedan drugi i puno opsežniji tekst, na inicijativu Hrvoja Cokarića iz kulturno umjetničke udruge “Uzgon” pojavljuje se ideja o organizaciji manifestacije
“Festival buke”. Osobno sam od početka 2002. sudjelovao u organizaciji koncerata koji od 2004. godine nose i naziv “Guranje s litice” i kroz navedeni se koncertni program u narednim godinama u Kocki, što na velikoj, što na maloj bini, izredalo nekih pedesetak bendova, o čemu također drugom prilikom. Riječ je ipak o manifestacijama koje su i radi labela koji je kasnije preuzeo isto ime i radi općenite promocije bili puno poznatiji i za koje se čulo, a i o kojima se na Internetu nemali broj puta pisalo.
Za ovaj tekst i priču bitan je već navedeni Cokarić, donekle i opskurni bend Giht Shasie koji
je u prosincu 2005. nakon tri godine studijsko / koncertne aktivnosti privremeno zaključuje svoju “karijeru” grindcore / karaoke / dadaističko / nihilističkog kolaža. Kako smo i unutar samog Gihta tih godina već intenzivno pokazivali interes prema sludge / stoner / doom / metal / avangardnim utjecajima (kasnije će se itekako osjetiti što u stonerskom Wizard Of Stone Mountain što u prljavim elektroničkim Crvima par godina kasnije) nakon privremenog upokojenja Gihta gitarist Smo i ja došli smo na ideju da napravimo novi projekt koji bi poput ranog Eartha, Sunn 0))) i ostalih sličnih bendova sadržavao samo sporo rifovlje i tešku elektroniku.
Cokarić nam je tih
dana rekao da ima namjeru početkom 2006. u Kocki
napraviti prvu ediciju novog eksperimentalnog
koncertnog programa pod imenom “Festival buke”.
Budući da smo imali već nekakve skice u nekoliko
tjedana pripremili smo prvi materijal i s istim nastupili
na prvom festivalu koji se zbio 13.1.2006. pod
imenom Doomed To Walk The Earth As Slaves Of The
Living Dead. Ime nam je u međuvremenu zazvučalo
bezveznjikavo i pretenciozno, bez obzira što nam
je bilo super što u nazivu ima i riječ “doom” i riječ
“earth”. Sjetili smo se još jedne malo starije ideje
koja je postojala još od ranih vremena Gihta kad bi se
nalazili (u svakakvim mentalno-tjelesnim stanjima)
i zapisivali buduća imena što bendova što pjesama
od kojih većina nikad nije realizirana, a ta je bila
Živottinja. Ime je bilo puno ambijentalnije, suvislije,
konceptualnije.
No da se vratimo na Festival buke:
Cokarić je sa nekoliko iskusnih kolega na brzinu okupio
prvu postavu Mondo Kicka, elektronsko-gitarskog
impro benda koji je od tada do negdje 2010-2011
nastavio svoju aktivnost u mnogim inkarnacijama.
Imali su interesantan i neloš materijal. Cokarić je
također svirao i solo set svojih songova pod imenom
C Bastard na posebno izrađenom instrumentu koji
mu je posudio još jedan od neizbježnih i opskurnih
St freakova tih godina - basist Jopa Jurić. C Bastard
bilo je ime koje je još iza sebe imalo i par cdr samizdata
i jedan album za zagrebački agilni elektronički
label ranih nultih: Egoboo.bits. Osim Živottinja pod
prvotnim imenom, ranog Mondo Kicka i C Bastarda
svečanost je uveličao i Vinko Barić, mitski strip autor
iz Splita, vokal u bezbroj ad-hoc punk bendova
i jedan od rijetkih ljudi koji energijom i lucidnošću
egzistira kao da rane osamdesete u muzičkom i svakom
drugom pogledu nikad nisu ni prestale. Vinka će
pozitivno kreativno ludilo i beskonačni entuzijazam
koju godinu kasnije dovesti i do prve vlastite knjige,
samizdata “Hrvatski punk i novi val 1976-1986” (2011)
no i to je neka druga priča. Vinko je u ovoj priči jako
bitan segment jer je upravo egzistiranjem unutar
svojih često notornih i radikalnih punk bendova slobodu
umjetničkog izražavanja često gurao do krajnjih
granica, a slušatelja tjerao na psihičke i fizičke
reakcije raznih vrsta ali to ga nikada nije zaustavilo.
Dapače. Na prvom festivalu nastupa sa Soliner
Strasse, Janjeće Ulje i Radio Kabul. Na prvi pogled na
plakat tri različite grupe ali pri pogledu na binu neponovljiva
skupina obješenjaka i bukača svih vrsta na
svim mogućim instrumentima uz specifičan Barićev
arogantno/agresivni vokalni pank atonalizam i tekstualnu
lucidnost i često izvanserijsku kvalitetu istih,
uz audio teror od minimalno 70 minuta i opravdanje
“pa nije ovo isti bend, sad nas ima 7 i sviramo
druge pjesme od onog benda od prije 40 minuta”.
Koliko je apsurdan i lucidan u stripovima toliko je
artikuliran i pametan u tekstovima, što je dovelo
i do legendarne “Neka tebi kušin bude stina, pizda
ti materina” par godina kasnije i nekoliko desetaka
projekata kasnije. Parodija na dalmatinsku pismu a
ujedno i savršen lifestyle statement upravo iste te (ili
neke druge a paralelne) Dalmacije kojoj je tradicija i
smiješna i nepotrebna i najčešće totalna tlaka.
Već
prvi festival buke pokazao je da je nemoguće ukrotiti
ljude koji “zajašu” sa svojim prijateljima i po sat
vremena uveseljavajući tako troje drugih prijatelja u
publici i maltretirajući preostali dio publike tako da
se pokušalo, i ponekad uspjelo nekom bendu dati do
znanja da je 20 ili 30 minuta nastupa sasvim dovoljno.
Oni ambiciozniji i koji su došli odsvirati nešto
suvislo i u što su uložili energiju i sviračko umijeće
su u pravilu više držali do ovog pravila dok su oni nespremniji
na dijalog jednostavno davali svom bendu
novo ime i tako nastavljali mučenje većine prisutnih
i uveseljavanje nekolicine najlojalnijih prijatelja.
Živottinja je na prvom “Festivalu buke” postigla to da
se na platou ispred Doma Omladine, u čijem se podrumu
nalazi Kocka po riječima očevidaca treslo od
tutnjanja koje smo dole prouzročili kad je prva pjesma
koju smo napravili u životu ušla u svoj prekrasni
krešendo, a publika skužila da mislimo ozbiljno. Sam
Karmakumulator kao moj solo bučni eksperiment je
imao dobrih i loših momenata uživo, trenutaka kad
sam uspio u svojim naumima i kad nisam ali ovo
je bilo do tada u Kocki neizvedeno i na neki način
označilo da smo, i kao pojedinci, a i kao generacija,
usudit ću se napisati, u stanju zakoračiti korak dalje
prema svojim idolima i stvarima koje su nas muzički
oblikovale i stvoriti nešto zaista grandiozno i moćno
u domeni onog čemu cijeli život stremimo. Srećom
imamo i video/audio zapise pa smatram da imam
čime braniti svoje teze, ako je ikoga uopće briga za
teorije.
Ono što se dogodilo nakon prvih par Festivala buke
vjerojatno je nekakva mikro percepcija pojedinaca
da prkos, bijes, eksperiment, ludost, neznanje i bunt
ipak smijemo negdje pokazati i da nije bitno koliko
će to biti kvalitetno, da je bitnije da se to uopće dogodi
i da na neki način to i je jedan od ciljeva kad već
imamo prostor kakav smo tada imali, a to je bila Kocka
(koja srećom i danas postoji pod istim uvjetima
ali, prikladno, uz vodstvo mlađe krvi).
Hrvoje Cokarić
imao je zanimljivu putanju što kao pojedinac/umjetnik/aktivist/muzičar
što kao osoba koja radi unutar
raznih inicijativa s manjim pauzama od početka
devedesetih upravo u zgradi Doma Omladine u kojoj
se nalazi i klub Kocka. I često sam ga tih godina
čuo kako brani svoju manifestaciju ponavljajući
entuzijastično mantru da je to “upravo ono što
nam treba za klub”, “što će dati nam nove smjernice
i pokazati nam put”, “spojiti nas s percepcijom
klinaca” i tako dalje. Ili sam dio ovih izjava i ideja i
sam zapravo izrekao misleći da su nastale u njegovoj
glavi? Teško je razlučiti nakon deset godina ali
sa sigurnošću mogu reći da mnoge slične teorijske
i praktične pozicije i dalje držimo obojica i da smo
u mnogim silnicama konceptualno zapravo mislili
identično. Kocka kao takva je bila ozbiljan klupski
projekt u čijoj je realizaciji sudjelovalo često mnogo
neozbiljnih klinaca pa se vjerojatno sa strane činilo
da je sve puno neozbiljnije nego što je bilo ili je htjelo
biti. Ipak, mnogi organizacijski aspekti su se tijekom
godina profesionalizirali, visoko se cijenio odnos sa
i prema izvođačima i u tom smislu mislim da smo
bili i ostali pri vrhu nezavisnih centara u Hrvatskoj.
Općenito priča o klubu zaslužuje dublju kritiku i
raščlanjivanje kao i argumentiranje na puno ozbiljnijem
nivou od ovog, pa to ostavljam za neki drugi tekst
o klubu i povijesti kluba, ili za neku monografiju, ili
za oboje. Ima vremena.
Razlog zbog kojeg spominjem
općenito klub je taj što smatram da je “Festival
buke” bio na neki način povratak korijenima i onome
što nas je oblikovalo, neke od nas još osamdesetih, a
neke sredinom i krajem devedesetih. To je naravno
bio neizbrušeni bunt, divljaštvo i ekscentričnost na
bini. Već na drugom festivalu buke, iako sam nakon
prvog bio čvrsto odlučio da više na narednima neću
nastupati (koliko me sjećanje i arhiva služe nastupio
sam na sedam od osam), radim ad hoc bend sa svojim
budućim kumom Ivanom Svagušom, još jednim
po meni užasno bitnim likom za splitsku sub/kontrakulturu
scenu posljednjih 15ak godina, i njegovom
tadašnjom djevojkom Majom Karačić, danas
poznatom novinarkom portala Infozona. Ova devijacija
nosi ime Najslabija Jarica i koliko se sjećam
nešto smo odnojzali na bini Kocke i s tim smo bili
prilično zadovoljni. Tko je svirao koji instrument i o
kojem se repertoaru konkretnije radilo, moja inače
briljantna muzička memorija je ovog puta jednostavno
izbrisala iz vijuga. Nebitno. Znam da je bubnjar
benda Dječaci i mnogih drugih splitskih projekata i
bendova - Đole, svirao s nama u barem dvije postave
na dva različita Festivala buke.
Osim nas “defaultovaca”
s vremenom se pojavila i čudna nakupina
drugačijih, bizarnih, jednovečernjih, pank, elektro,
heavy metal, rock, hip hop, transžanrovskih hibrida
koji su osjetili da im “Festival buke” pripada. I pripadao
im je. Nažalost nisam zapisivao imena bendova
po pojedinim koncertima a to je svakako vrijedilo
raditi jer je s današnje pozicije potpuno nemoguće
evocirati konkretnije nazive i projekte obzirom da
su se i sami festivali najavljivali generičkim tekstom
o projektu isključivo u programskoj knjižici, a
prikupljanje bendova bi započelo kada bi Cokarić,
često već na trećoj pivi, došao predvečer do kluba na
početak tonske probe i gledao tko sve navire u klub
u kakvom sastavu i kombinaciji i što se sve suludo
sprema večeras, zapisujući ih u nekakvu tekicu i
dajući im redne brojeve za nastup. Zbog tog konretnog
hendikepa zadržat ću se na nabrajanju koncepata,
diverzija i devijacija kojih se danas mogu sjetiti i
napamet i u kojima sam sám sudjelovao, a te su mi, razumljivo,
najbliže i najjasnije.
Već navedeni Barić je
imao najsuludija imena projekata od kojih se posebno
sjećam Karađorđeve usne, Miroslava i pesticida,
benda imena Jabučni otac, Privrednog snošaja ta
neizbježnih Ilije i zrna žita. Mi smo mu opet u kombinaciji
Karačić/Mihovilović/Svaguša na trećem festivalu
buke pokušali doskočiti boljim imenom koje
je bilo Tko je odgurao sir na kolodvor? Koncept je
bio mnogo opušteniji nego na prvom festivalu buke,
bez ekstra pretenzija, velikih želja, ambicija, lovljenja
svojih uzora, pokušaja da se kvalitetnije radi
na strukturi i sadržaju. Forma je na neki suludi pank
način bila dovoljna i ugodna. Ugodna do te mjere da
se jednog od naših zajedničkih nastupa pod boga
pitaj kojim imenom zbilja ne mogu sjetiti jer sam u
trenutku kad mi je tonac na mixpultu pojačavao gitaru
do maksimuma u razglasu, uz dodatne tone feedbacka
kroz no input mixer izvor, ionako bio nadomak
potpunog alkoholnog blackouta. No, upravo ta
sloboda nije nikad bila samoj sebi svrha. Sada mi se
čini da je bila potrebna, ispunjavajuća i katarzična.
Naravno, smisao nije bila čista destrukcija, ona je
najčešće bila simbolična i začinska, omogućavajući
nam da se od svega na jednu večer odmorimo, od
kluba u klubu, radeći stvari koje su nas umjetnički,
duhovno i ljudski ispunjavale i zbližavale. Klub i binsku
opremu čuvali smo i pazili i u najgorim stanjima
svijesti jer bi destrukcija na toj razini već bila potpuno
promašena i to nije dolazilo u obzir.
Što se tiče vizuala, već od prvog koncerta većinu ih
je uradio Vinko Barić i nakon što bi došli na tonske
probe, ako bi ih uopće i bilo, lik bi u maksimalno deset
minuta napravio nekakav kolaž ili jednostavno
nacrtao na pozadini nekog drugog plakata vizual za
navedeni događaj nabrajajući izvođače i to bi bilo to.
Zahvaljujući Sulinoj pedantnosti i foto aparatu danas
možemo rekonstruirati tko je sve svirao na Festivalu
buke #5: Celzijusovo kazanče, Lumbago, Pohani bureci,
Distimia, Discopath, Ilija i zrno žita, Crni sapun
i Plišani pišo. Ne sjećam se imena koje smo dali projektu
u kojem smo odsvirali četiri obrade Hali Gali
Halida moja malenkost na vokalu i članovi Wizard Of
Stone Mountain kao prateći bend, ali bilo je prilično
suvislo odsvirano i zabavno. Nažalost, nikad to više
nismo ponovili.
Festival buke je također svojim performersko-scenskim
talentom obogatila i sjajna Sanela M. koja je
na većini festivala imala i ulogu voditeljice koja se
nije libila između bendova sa šalom od Hajduka za
vratom naprimjer, parodirati Doris Dragović ili Josipu
Lisac motivirajući publiku da se priključi pankkabareu
i razludi kao da je u pitanju zadnja subota
ikad. Obzirom na format festivala kao “anything
goes” manifestacije idućeg sam u šali imenovao
“Nečastivi šesti festival buke” ali mu nisam osobno
nazočio u želji da jedan vikend odmorim od destroya, a opravdavajući se obavezama na faksu. Tog puta
došli su i nekakvi klinci koji su svirali obrade od
Thompsona. Naravno, potpuno neprimjereno svjetonazoru
kluba i 99% posjetitelja istog ali momci su
odsvirali svoj set do kraja. Voditeljica Sanela primjereno
obučena u časnu sestru kurvu ih je nakon
što su odsvirali pokušala izbaciti s bine na što joj
je mladić vokalni solist navedenog benda “Rođaci”,
ako nisam pogriješio ime, rekao da će idući put u
Kocku dovesti svećenika da blagoslovi klub?!??!
Sirova forma bez ograda i zabrana dovela je na binu
u svojstvu najavljivača i voditelja i današnjeg radijskog
spikera Andriju P. s kapom MUP-a i “tekicom
iz prostorije broj 3” u ulogu čitača haiku porno poezije,
koja se marljivo skupljala u jednoj od prostorija
Kocke u kojoj smo imali sastanke i često odmarajući
od nekog posla ili obaveza, naletjeli napisati riječ
ili dvije lascivno-banalnog sadržaja. Također, na
samom početku nastupila je i skupina klinaca od
nekih 10 godina i ti su bili najmlađi izvođači koje je
klub ikad imao na bini. Na istom, sedmom festivalu
buke dogodio se i jedan od dva kulinarsko performerskih
vrhunaca kockine velike bine. Naime, Hrvoje
Cokarić, već spomenuti idejni začetnik Festivala
buke, gurman i kuhar od kalibra na tom je Festivalu
buke odlučio spremiti jelo koje ćemo nakon kuhanja
na bini neposredno nakon zaključenja pobjednika
zajednički degustirati, ukoliko budemo imali sreće
da nas publika, ili tko je već bio žiri, nagradi za najbolji
nastup te večeri. Pećnica i sav materijal bili su
na bini i nakon nekoliko sati intenzivne i marljive
pripreme slasne crne paprike bile su spremne. No,
ljudima koji su pili cijelu noć u 3 ujutro u rock klubu
na bini malo znači porcija crnih paprika, zanimljivije
je otkriti ima li još netko “šta đuđe” ili neki sličan
stimulans za ranojutarnje bauljanje po najdražem
klubu. Bend koji je po nečijim glasovima bio najbolji
tu večer zvao se Lady Gadna i nakon proglašenja pobjednika
dobili su na poklon punu teću vrućih crnih
paprika. Gdje je nakon toga završila ukusna i sočna
hrana možete pogledati u videu. Sutradan smo mijenjali
i tapete na bini jer je kombinacija ulja, brašna,
toća od crnih paprika po lešu od gitare uključene
u pojačalo bila ubitačna za 3-4 sloja materijala
koji je činio tapecirung bine kluba. Meni u obranu,
samoinicijativnom gitaristi Lady Gadne tu večer, dobro
nam je došlo osvježenje i promjena tapeta na bini
jer su oni stari ionako bili prljavi i pohabani.
Na tom
istom festivalu buke nastupili su bendovi Discopath,
Ilija i zrno žita, Svagijeva škola crtanja, Disnoise,
Otkopano izjebano, Vijetnamska ruža, kao i Crne Paprike
u kojima pouzdano znam da je svirao tko god
je htio, uz Cokarića i moju malenkost, ali se i toga
slabije sjećam. Prvi gastronomski performans zbio
se na prethodnom festivalu buke na kojem je svirao
ad hoc bend Pohani Bureci, pogađate, za vrijeme
performansa spremanja pohanih bureka na bini.
Kakvi su pohani bureci bili? Fenomenalni. Nisam ih
doduše probao trijezan, ali uz pivu i žestu po izboru
u 1 ujutro nisu nikome od nas loše sjeli. Za cijelo vrijeme
kuhanja 2 overhead mikrofona su ozvučavala
krčkanje korice koja se stvarala na bureku dok je
ostatak postave (uključujući fenomenalnog Čmitu
na gitari i efektima, neizbježnog Đolu na bubnju i
druge koje sam nažalost zaboravio) uspješno izvodio
nekakav post rock impro session.
Osim Sane koja je
svojim koreografskim, kostimografskim i scenskim
talentom obogaćivala večeri i izvođače i činila ih
neizvjesnijim i dinamički suvislijim veliku ulogu u
funkcioniranju cijele priče bez tehničkog raspadanja
dao je i legendarni Sula, čovjek koji je odtehničario
dobar dio Festivala Buke i bio tonac ali i aktivni sudionik
mnogih projekata, bendova i inicijativa koje
su se pojavile na festivalu. Osim desetogodišnjeg
posla ton majstora u klubu zaslužan je i za studio
“3/4” koji je u zadnjih 5-6 godina u Kocki zaživio
omogućavajući cijelom nizu mladih i ne tako mladih
bendova mogućnost da dođu do željene i potrebne
snimke svojih radova za nikakve novce.
Posljednji
festival buke dogodio se u proljeće 2010. godine. Upravo
negdje u to vrijeme Cokarić je zbog profesionalnih
obaveza prestao raditi u klubu, a sam prostor
je mučilo mnogo političkih i infrastrukturnih problema,
zbog čega i ja krajem iste godine organiziram
zadnje manifestacije i prestajem raditi u klubu u kojem
sam proveo okruglih 10 godina, što volonterski
što radeći kao admin i obnašajući funkciju predsjednika
Koalicije koja je vodila i još uvijek vodi prostor.
Spontano, bez plana, kao što se dogodio i prvi koncert,
dogodio se i zadnji, već navedeni osmi festival
buke, u subotu 17.4.2010. Nastupali su I Sotona je digao
ruke od portuna broj 13 u ulici Ruđera Boškovića,
Lady Gadna, MC Normabel, Konjak, Miroslav i pesticidi,
Musakari te Kastritis.
Bitna stvar za naglasiti je i
opušten pristup u dokumentiranju, odnosno potpuni
izostanak truda da se koncerti kvalitetno spreme za
povijest, što je svima koji me poznaju prilično nevjerojatna
praksa. Neki nastupi su snimljeni, neki nisu,
sa nekih sam dobio fotke od ljudi ili videa ili audio
fajlove, a da uopće nisam bio svjestan da se snimaju i
obzirom na cijeli koncept i realizaciju čini mi se adekvatno
da i u tom smislu nije bilo pretenzija. Sad
dok pišem tekst svjestan sam da sam barem pola
dobrih zajebancija i diverzija potpuno zaboravio, ali
za 10 godina ću sigurno pamtiti još upola manje pa
je sasvim adekvatno da smo se za desetogodišnjicu
priče na ovaj način prisjetili djelića povijesti koju
smo stvarali.
Stražarni lopov je blog o rokenrolu u
svim njegovim pojavnim oblicima, i upravo subkulturne
decentralizacije radi lijepo je malo se prisjetiti
divljih dana kada nismo živjeli u Zagrebu i kada
smo imali puno više vremena za zdravu i ponekad
bolesnu zajebanciju. Hvala Polaku na stvaranju
prostora gdje se toga možemo s nostalgijom prisjetiti.
Svima koji su bili prisutni na nekom od festivala
buke dok sam ordinirao po bini sa sumnjivim
kolegama i kolegicama najdublje se ispričavam. > :)
1 komentar:
Izvrstan tekst, koji je dobro prenio emociju/atmosferu/doktrinu Festivala buke i bome mi je izmamilo smiješak koji se ne skida dok ovo pišem :) Nije da želim ostat u prošlosti( puno toga ima danas u Splitu), ali ovako nešto nedostaje danas.
Čitajući tekst puno toga mi se vraća u sjećanje; to sklapanje bendova pet minuta prije nastupa ili planirano sviranje koji dan ili čk tjedan ranije. Ono što ja mogu reći je da je prvi nastup od Živottinja ostavio dosta veliku impresiju na Maju Karačić i mene. Do tad smo imali par pokušaja da zadržimo bubnjare u bendovima nam, al nakon tog, tog nastupa smo rekli :" jebeš sve, imamo gitaaru i bas, ne treba nam ništa više." Tad je nastala GUDA, čiji smo cd dali nekolicini prijatelja. Uglavnom, zvuk prvog nastupa Živottinja je bio toliko fizički da nas je doslovno odgurnio od pozornice. Pamtim i svoj smiješak zbog ogromne i preglasne buketine kao i to da su skoro svi pokrivali uši od straha za svoje bubnjiće.
Što se tiče Najslabije jarice i Tko je odgurao sir na kolodvor, osim standarda Maje Karačić, Igora Mihovilovića i mene, u jednom bendu je svirao bubanj Đole, a u drugom Rašo. Također se sjećam da je Ranko Smoljan bio tonac koji je pojačavao Igora na gitaru sve jače i jače tokom našeg prvog koncerta, iako u trnenutki svirke to nisam znao. Znam samo da nas je Igor sve više nadglasavao, a da nitko nije zna zašto. Ja sam se u čuđenju sve više pojačavao na pojačalu, ali bez uspjeha pa sam završio nastup svirajući samo najviše tonove na gitari samo da se čujem što sviram.
Znam i to je Igor, na tko zna kojem nastupu i s kim, završio obljepljn selotejpom od glave do pete..ili je to Cokarić hm...Nema veze vjerojatno su obojica imali istu sudbinu u nekom od frenetičnih nastupa dok je mikrofonjija vrištala iz pojačala.
Kad smo kod Hrvoja Cokarića, jedan od dražih nastupa za mene je upravo duet s njim na nekom od kasnijih Festivala buke. On na svom metalom didgeridoou, ja na gitari, Nastup pamtim masnog, dronovskog i debelog zvuka i da sam uživao u zvuku udaranja tijela gitare od tlo stagea. Bilo je tu još par bendova s Cicom(Tomislav Miljak) i tko za s kim, a i sjećam se da sam dobro izgratao desnu ruku na jednoj svirci s Vinkom Barićem dok svirali nešto u no wave maniri.
Kao njegov jedno od dražih imena njegovih bendova mi je Jabučni otac, toliko jednostavno, a toliko suludo.
Na prvom ili drugom festivalu je tu bio i Frane Duilo sa svojim bendom "obješenjaka", znam da samo umirali od smijeha Maja i ja, komentirajući :" pa koliko ljudi može stat na stage ko bend". Ljudi su svirali sve i svašta, Frane je imao kacavidu kojom je svirao po gitari, a bar petnaest ljudi je samo stalo, sjedilo i pilo na bini.
Nerijetko se odmah nakon nastupa posuđivala gitara ili koji drugi instrument idućem bendu tj. članu koji je taman odlučio svirat.
Oni bureci još mirišu. Cover benda Hali Gali Halida se vrlo dobro sijećam kao i Igora Ray Ban naočalama kako izvikuje :" Otrovan m-jeseeeec izašaoooo...!"
Nastup Crviju i Joke koji poput neke bjesne vještice vrišti u mikrofon od rola o isti bubanj i svira :D
Voditeljica Sanela je svakako bila jedna od najzanimljivijih aktera festivala. Od maštovitih, duhovitih i apsurdnih najava do svađe s bendovima od koji svaki traži svoj nastup što ranije.
Uglavnom mi je dosta toga ostalo u sjećanju, najviše ta atmosfera bolesne, al zdrave zajebancije, vrhunskih svirki, apsurdističkih svirki, i onih loših no sve je to i bio Festival buke. Da ne kompliciram, jednostavno, bio je to punk.
Drago mi je što sam bio toga sa svim tim sjajnim likovima i frikovima.
Ponovilo se u novom obliku.
Svagi
Objavi komentar