* * * * *

četvrtak, 4. prosinca 2014.

PREDRAG DELIBAŠIĆ: BIOGRAFIJA NEUSPEŠNOG MUZIČARA




1. Rat Savior (Gutter Guitar)
Sa prvog solo albuma, split LP sa mojim trećim JA - Bassta! Pex. Ovo je prva Gutter Guitar pesma koju sam napravio. Kad sam je postavio na myspace desilo se čudo i lokalni muzički fanatic Scott Bishop mi je rekao da pokreće record label i da hoće da moje izdanje bude prvo na etiketi. Tako je nastao Heartless Robot Productions za koje sam objavio nekoliko izdanja.
2. Curious Bird (Smrts)
“Poluhit” sa prvog albuma Smrts, čak je i video za pesmu urađen. Rif koji sam davno napravio, ali koji je oživeo tek sa Smrts.
3. Amos Kito (Bamodi)
Mislim da je ovo bila prva pesma koju sam napisao za Bamodi i odmah se odlično primila od benda. Odlična igra reči u naslovu.
4.  Vampires' Family Tree (Bassta! Pex)
Moja omiljena BP kompozicija. Nastala poigravanjem sa jevtinom wah-wah pedalom. Snimljeno u mojoj ondašnjoj spavaćoj sobi. Kao i mnogi naslovi i ovaj je pozajmljen iz naše “popularne” culture – “Rodoslov loze vampira” Momčila Nastasijevića
5. Reflex Never Dies (Predrag Delibasich)
Kada mi je dosadilo da smišljam nadimke pravio sam muziku pod svojim imenom. Ne sećam se kada je ova stvar nastala, ali znam da me je iznenadila kao minimalni zamalo techno na gitari.
6. Serpent Bites The Young Lion (Predrag Delibasich)
B strana singla Happy Hobo. Taj singl mi je prilično otvorio muzičke vidike, u smislu da sam shvatio da mogu i malo kompleksnije stvari da radim.
7. King Wave Rising (Smrts)
Prva stvar na b strani drugog albuma, poletni instrumentalni partizanski rock.






8. Sight That Harms / Gaze That Harms (Soviet Valves)
Jedna od retkih pesama koje nismo drugi gitarista ili ja napisali, već pevač Miloš. Došao je na probu rekao “jel možete da svirate nešto kao: ta-na-na-na, ta-na-na-na…” Mi smo malo čeprkali po gitarama i ubrzo je pesma bila gotova.
9. A Dog Escaped (Bamodi)
Pesma nastala u Japanu 2008 kada sam čeprkao po tamo kupljenom Epiphone SG basu.
10. Rhythm of Crime (Gutter Guitar)
Sa “Smell You Later” CDa, kada sam otkrio da sviranje gitare ne znači samo sviranje po žicama. Uz Loop Station pedalu dosta se toga moglo napraviti i sa poigravanjem sa gitarskim kablom. Očigledna referenca na jedan od najboljih filmova sa naših prostora. 2008 me je Goran (The Babies / Modern Dellusions) proveo kroz kraj gde je film sniman, dosta se promenilo.
11. Carrion Luggage (Soviet Valves)
Naš prvi singl, ali ovo je verzija od nedelju dana pre raspada benda, meni draža.
12. Redux For 25 Basses (Abe Sada)
Živi snimak koncerta za 25 bas gitara. Snimljeno u jednoj lokalnoj galeriji. Pošto je zgrada bila trošna mudro sam se postavio blizu izlaza za slučaj da plafone krene da se ruši zbog niskih frekvencija sviranih izuzetno glasno.
13. I Want You (Night signals)
14. Nobody's Girl (Night signals)
Obe pesme su snimljene u oktobru 2014. I Want You sam napisao, čini mi se, još u Soviet Valves period, ali iz nekog razloga ne sećam se ni da smo je uopšte probali.




BIOGRAFIJA NEUSPEŠNOG MUZIČARA
NAPISAO: PREDRAG DELIBAŠIĆ

Mislim da ima par godina kako sam otkrio Stražarnog Lopova, sećam se da sam odmah pisao autoru i otada smo u sporadičnom kontaktu. Pre nekoliko meseci Goran je preslušao neke moje albume i predložio mi da napišem nešto o svom muzičkom bavljenju, pa…
Zovem se Predrag Delibašić, rođen sam i odrastao u Smederevskoj Palanci, a pola svog života, od kraja 1992 živim u Perthu, Australia. Kao i mnogi doseljenici prolazio sam kroz razne životne dogodovštine što se življenja u drugoj zemlji tiče, te ne bih gnjavio oko tih stvari, već ću se držati muzike.
Prvu gitaru sam dobio kada sam imao 8 godina. Naučio sam tri akorda i to mi je bilo dovoljno. Kod nas se nisam ozbiljno bavio muzikom, osim jednog srednjoškolskog benda koji je uglavnom radio obrade Ramones-a i za kojim su ostale jedna majica i 3-4 fotke. A muzika je oduvek bila prisutna, od najmlađih godina: preko radija, gramofona, televizije…
Elem, kada sam došao ovde nastavio sam da uživam u muzici, ali prvu ozbiljnu odluku da se aktivnije bavim muziciranjem sam doneo tek polovinom 2001 kada sam konačno našao posao koji volim i koji mi je davao dovoljno slobodnog vremena. Kupio sam prvu gitaru, jeftinu i slabu kopiju Stratocastera, i osnovao bend.
Zvali smo se Sokkol. Bubanj, bas, gitara i vokal. Svirali smo punk, sa, recimo, r’n’r uticajima. Uvek mi je bilo teško da poredim svoj bend/muziku sa nekim drugim bendom, pa neću ni da pokušavam. Osim odličnog iskustva oko organizacije koncerata, do sviranja istih, nema nekog značaja u tom bendu. Svirali smo 20-ak koncerata u Perthu, raspali se posle nekoliko meseci. 
2004 odlazim u Japan po prvi put i tamo se oduševim činjenicom da mladi/demo bendovi ostavljaju svoju muziku na diskovima i kasetama u muzičkim radnjama besplatno, za mušterije. Pomislio sam da je veliki entuzijazam u pitanju i nedostajalo mi je tako nešto, taj polet vezan za stvaranje i sviranje u bendu. Čim sam se vratio u Perth pozvao sam prijatelje i napravili smo Soviet Valves.

SOVIET VALVES
Taj bend je prvu probu imao u maju 2004, a poslednji concert 20. Maja 2005. U tih 12 meseci mi smo napisali i snimili preko 20 pesama i otsvirali 41 koncert! Objavili smo dva CDEP-a, jedan split 7” i jedan 7”EP, koji je objavio Smart Guy Records iz San Francisca, doduše kada se bend već raspao.
U tih godinu dana sam stekao izuzetno r’n’r iskustvo. U privatnom životu mi je sve išlo fino, pa sam mogao dosta da dam bendu, a i bend nije bio sebičan. Pesme su se rađale lako, učile još lakše i vrlo brzo uvrštavale u repertoar. Imali smo dve gitare, bez basa, ali mislim da to nije bitno uticalo na zvuk benda, koji je bio punkish/post punk stila, mada ja uvek više volim da kažem da je to bučni pop. Svirajući često vrlo brzo smo stekli poklonike u ovdašnjoj publici/medijima, ali vreme je bilo da se naš pevač preseli u London, pa smo prekinuli sa radom kada se dosta očekivalo. Voleo bih da smo snimili album, jer mislim da smo bili zreli za to. Pre par godina je ovdašnji Vertex Records objavio 12” Mini LP sa 6 neobjavljenih pesama. Soviet Valves su imali dva koncerata 2006 i 2007 kada je pevač Miloš dolazio ovde u posetu familiji.
Kada se bend raspao imao sam kraća iskustva sa par bendova, od kojih je jedan bio bend sa kojim sam prvi put svirao van Pertha. Radili smo dve turneje, obe su bile vrlo poučne, za vreme prve sam bio čak i uhapšen, ali o tom drugom prilikom…

BAMODI
2006 osnivam Bamodi, a u isto vreme i Abe Sada – improvizujuću grupu sa isključivo bas gitarama – buka niskih frekvencija! U to vreme sam svirao solo koncerte na bas gitari i privukao pažnju lokalne osobe koja se bavila akademskom kompozicijom i koja je došla na ideju za bend sa bas gitarama. Pored toga što sam tih godina dobro naučio improvizatorski zanat, još jedna lepa stvar je što sam sa Abe Sada radio dve turneje po Japanu. Snimili smo 4 CDa i jedan split LP. Abe Sada još uvek, mada vrlo retko, svira koncerte.
Bamodi su bili pakleni trojac bez kormilara: brzo, kratko i bučno! Ja sam se u to vreme masivno palio na Minutemen i Melt Banana, pa recimo da sam hteo takav bend, mada ne znam liče li Bamodi na njih uopšte. Za 6 meseci smo imali gotov album sa 22 pesme u 30 minuta. Prodali smo sve karte za promociju istog i od tih para otišli u Melbourne da sviramo. Par godina kasnije smo objavili split CD sa japanskim Bariken i sa njima svirali ovde, u Sydneyu i Melbourne. 2009 sam napustio bend i osnovao Smrts.

SMRTS
U međuvremenu sam radio solo bas i gitarske radove i objavio solo vinile LP/CD, kao i kompilaciju sa još dvoje lokalnih solo muzičara “Smell You Later”, sa kojom smo išli na turneju po Japanu. O tome je snimljen i dokumentarac. Ko zna, jednoga dana režiser se možda reši da ga konačno postavi na internet. Ovako, prikazivan je ovde po bioskopima, te na nekim svetskim festivalima.
2009 radim muziku za lokalni celovečernji film “Wasted on the Young”, prilično ambijentalnog stila (muzika, ne film). U međuvremenu radim nešto drugačiji solo projekat. Naime, snimio sam par “free jazz” numera, u kojima sam svirao bubnjeve i soprano sax. Jedne noći sam slušao snimak bubnjeva i u par sekundi čuo interesantan ritam. Ubacio sam ga u program i loop-ovao i odjednom sam imao osnovu za pesmu. Kojih pola sata kasnije dodao sam gitarsku melodiju na to, sve miksovao i tako je nastala pesma “Happy Hobo”. Par dana kasnije uradio sam još jednu pesmu na sličan način i vrlo brzo sam ih imao čak 6, što je izašlo na 7” singlu/CDEP-u “This Season’s Colourful Tones”.
To je počelo da se pušta na lokalnoj radio stanici svakodnevno, pa sam vrlo brzo shvatio da mi treba bend da te pesme sviramo uživo. Pozvao sam nekoliko prijatelja i tako su nastali Smrts. Odmah smo krenuli timski da radimo na pesmama i stilu i za nekoliko meseci smo već imali snimljen album “Sun Sets on a New Tomorrow”, koji je objavljen na CDu 2010.
Par godina kasnije objavljujemo drugi album “Have Friends and Visit Them at Night” na LP-u i CD-u i sviramo turneju po Australiji. Muzika je instrumentalni rock sa surf, te istočno-evropskim uticajima. Dva bubnja, tri gitare, bez basa/vokala. Svirali smo dosta po Perthu, ali instrumentalna muzika teško ima prođu kod velike publike, pa je neki ozbiljan uspeh izostao. Još uvek radimo i dok ovo tipkam miksujemo 4 nove pesme.

NIGHT SIGNALS
Početkom 2013 pokrećem novi bend, Night Signals, sa gitaristom Soviet Valves, sa namerom da pravimo pop pesme, šta god to bilo. Koji mesec kasnije konačno nalazimo ženski vokal. Ovih dana objavljujemo prvi EP, pa šta bude. U međuvremenu radim i kompjutersku elektronsku muziku kao Omega is the Alpha… Nikad dosta!

STINA, PREDRAG I CHRIS COBILIS

POKUŠAJ DISKOGRAFIJE

Sokkol
No Reason, No Hope, No Goal CD – desetak primeraka, snimci sa probe I koncerata, 2002
Soviet Valves
Soviet Valves CDEP, 6 pesama, septembar 2004
Fun, Safe & Anonymous CDEP May 2005
Split 7”sa Whitechappel 2004
7EP, 4 pesama 2005
Death Trumps Romance Mini LP, 6 pesama 2012
Airport City Shuffle
Summer CDEP 2007
When Simians Attack CD 2007
Abe Sada
Subzilla CD 2007
Tartar Steppe CD 2007
The Lost Chord CD 2008
Bamodi
Bamodi CD 2007
Gutter Guitar/Bassta! Pex
Gutter Guitar
Predrag Delibasich
Dance to my Gentle Music, Monster! CDEP 2011
3 songs on various compilations
Smrts
Omega is the Alpha
KONCERTI VAN PERTHA 

5 turneja po Australiji / Airport City Shuffle (2006 i 2007), Bamodi (2007 i 2009), Smrts (2012) / 
4 turneja po Japanu / Abe Sada (2007 i 2009), Gutter Guitar (2008), Predrag Delibasich (2010) /
2 koncerta u Beogradu  / Gutter Guitar (2008) /
1 koncert u Zagrebu  / Gutter Guitar (2008) /

STRAŽARNI LOPOV 2014


2 komentara:

rodjen negde dole kaže...

Davne 1992 godine, pre nego sto je otisao u Australiju. Predrag Delibasic mi je snimio dve audio kasete od 90 minuta, na kojima su bili albumi " Slip it in " od Black Flaga," sex mad" No means no, " Raw Power " the Stooges i " Go The Hack " od Cosmic Psychos na drugoj....To su mi bile prve kasete snimljene od" BAd MUsic of bad people" Pre toga sam znao samo za Sex pistols i Ramones.... Veliki pozdrav !!!!!

Bassta! Pex, a.k.a. Gramofonije Plocanovic kaže...

e, cega se ti secas... :)