* * * * *

petak, 7. ožujka 2014.

POGREB X


VLADIMIR SOLDO ADOLF

POGREB X 
Studentski Centar, Zagreb 04.05.1981.

1. Bogata djeca 
2. Organi 
3. Trpi kurvo 
4. Limenka 
5. Ska improvizacija 
6. Glad To See You Go (Ramones cover) 
7. Sonic Reducer (Dead Boys cover) 
8. DM  


Vladimir Soldo Adolf - bas 
Ivica Čuljak Kečer II - vokal 
Igor Krivokuća - gitara 
Vrebić Dejan - bubnjevi






IVICA ČULJAK KEČER II

POGREB X 
Cvjetno naselje, Zagreb 04.02.1985.

1. Čovjek čovjeka
2. Dragi sine moj
3. Vi niste jedini
4. Oči u magli
5. Grla
6. Odrežite sise
7. Trpi kurvo
8. Ratno stanje


Vladimir Soldo Adolf - bas
Ivica Čuljak Kečer II - vokal
Goran Dujmić - gitara
Željko Mikulić Korozija - bubnjevi







VLADIMIR ADOLF SOLDO
Intervju sa legendarnim vinkovačkim punkerom Adolfom, osnivačem i liderom POGREBA X, grupe sa kojom je u osamdesetima nastupao Ivica Čuljak, mnogima poznatiji kao Kečer II i Satan Panonski.

GORAN POLAK: Možeš li se za Stražarnog Lopova prisjetiti početaka vinkovačke punk rock scene u sedamdesetima i prve postave Pogreba X?
VLADIMIR SOLDO: Srednju i fax sam išao u Zagreb, te redovito išao na koncerte, a najviše utorkom u Lapidarij - gdje su dolazili razni čudni bendovi iz Hrvatske, Slovenije, Srbije... Tada mi se puno toga svidjelo. Bilo je totalno drugačije. Sjećam se da je Štulić imao bijelu košulju sa zihericom, te svaki put pitao gazdu parade da on i njegovi dečki sviraju između obično dva benda – u pauzi... hehehe... Donio sam to u Vinkovce i sa tri prijatelja osnovao POGREB X, iako osim mene nitko nije znao svirati. POGREB X - zato što smo svi živjeli blizu groblja. Svaki dan sahrane, a ne znamo kome, pa je zato X. Prva postava je bila pokojni Darko Šipek, pokojni dr. Janković – Pankili, Klodovik za bubnjem i ja. Tako je došao punk u Vinkovce.
GP: Druga faza Pogreba X je započela dolaskom Ivice Čuljaka (Kečera II). Možeš li opisati vaš prvi susret i njegov dolazak u bend? 
VS: On je dolazio u tzv Dom omladine na disko večeri. Često bi napravio neku pizdariju. Mala je to sredina pa smo se svi znali. Pošto je prvi pjevač volio više motore, bubnjar i ja smo sjeli u mog Trabanta, te otišli do Cerića, sela cca 3 km od Vinkovaca do Kečera. Kada sam ga pitao da pjeva u Pogrebu, to je bila euforija. Počeo me ljubiti, izvadio litru rakije... 
GP: Sa Kečerom kao pjevačem vaši nastupi, koji su do tada bili provokativni isključivo po tvojim tekstovima, otišli su na jedan viši nivo. Krv je potekla u potocima. Sjećaš li se koncerta na kojem je sve to započelo?
VS: Ispočetka smo kao i svi skidali Ramonese, Pistolse itd, a kasnije sam počeo pisati tekstove i glazbu. I tada sa bivšim pjevačem gotovo nigdje nismo bili dobro došli, ali kada je Kečer došao to se još više prorijedilo. Prvih par nastupa je bio ok, a onda šok. U Dom omladine dolazi gradonačelnik i razne njuške s kravatama. Sjedaju u prvi red. Program su bile nekakve recitacije i slične pizdarije. Da nastupamo zvao nas je jedan profesor, koji nije imao pojma kakav smo mi bend. Tada je nastao šou. Kečer u crnom, posipa se sa kilom brašna, skida se, bocu razbija o glavu, pa onda sa onim što mu je ostalo u ruci pravi bodi art. Krv šprica po gradonačelniku i ostalima. Sala prepuna, a i vani još barem sto ljudi koji nisu mogli ući.
GP: Da li si pričao sa Kečerom o toj njegovoj samodestrukciji na pozornici, koja nije izgledala nimalo bezazleno, ili si njegov scenski nastup doživljavao kao nešto „očekivano od njega“ i da li ste u bendu prije nastupa uopće imali predodžbu o tome što će Kečer napraviti na pozornici ili se sve događalo stihijski? 
VS: On je znao na probama, dakle gdje smo samo nas četvorica, gasiti opušak na ruku, zaletjeti se glavom o zid i naravno raskrvariti se, tako da smo navikli na te pizdarije. Na svakoj svirci je uglavnom izvodio različite performanse. Npr na nekoj svirci u Županji je uzeo jako debeli lanac za pse, taj lanac zihericama probio kroz bradavice, usta, uši i onda sve to skupa otkinuo u jednom potezu. Krvi je bilo posvuda. Naravno da su sljedeće godine u Županji došli milicajci te nas ljubazno otpremili na vlak te rekli - u Županju više ne možete ni turistički... hehehehe...
GP: Manje je poznato da je uz bubnjara Koroziju u Pogrebu X svirao još jedan član iz prve postave grupe Majke, gitarist Ivica Duspara… 
VS: Da Duspara je isto svirao u nekoliko navrata. Uvijek smo imali problem s gitaristima, jer bilo ih je masu koji nisu bog zna kaj gitaristi - da sviraju s nama. A ovi što su bili dobri, nisu htjeli svirati takvu glazbu, a pogotovo ne sa Kečerom.
GP: Postoje različite teorije o tome što se dogodilo one večeri kad je Kečer počinio ubojstvo. Negdje piše da je bio napadnut te da je ubio braneći se, drugdje da je ubio poznatog kriminalca braneći brata. Što se točno dogodilo? 
VS: Tu večer smo imali koncert u Vinkovcima. Poslije svirke je Kečer rekao da idemo u hotel, gdje je pjevala neka Meri Cetinić - pa da ju idemo provocirati. Jedan sin doktora bogataša je donio prije našeg nastupa kulen i butelje vina. Dan prije je Kečer rekao da će on donijeti nož za rezanje kulena. Tako je i bilo. Morao sam ostati u klubu glede novaca od ulaznica i sl pa nisam otišao u hotel. Navodno su taj pokojni te Kečerov brat Vlado bili u nekakvom sukobu oko novaca. Tada je Kečer ubio tog čovjeka, navodno kriminalca. Nisam tamo bio pa ne znam detalje. 
GP: Na jednom vašem koncertu u Zagrebu 1984. godine, neki je čovjek završio doslovno u plamenu. Postoje dvije varijante toga događaja. Po jednoj ste ga vi zapalili, a po drugoj se zapalio sam. Navodno ste dobili i kaznene prijave. Možeš li se prisjetiti te večeri? 
VS: Da, to je bilo smišljeno. U pjesmi DM (ako znaš text) se govori o gastarbajterima. Tada je jedan statista jeo na pozornici piletinu i sl, a drugi statista je kupio i glođao kosti koje je on bacao na pod. To ga je kao iznerviralo, pa je izvadio malo benzina, te ga zapalio. Noć prije toga smo ukrali aparat za gašenje iz jedne zgrade i onako pametni ga išli u podrum isprobati... hehehe... Naravno, kada je naš drug i prijatelj Mataković trebao u punoj vatrogasnoj spremi gasiti buktinju aparat nije radio. Tada su ga zaštitari prekrivali svojim jaknama i nekako ugasili. Nije bilo nikakve prijave, nego samo to da ćemo možda na sud, kao pokušaj ubojstva. Ali to je rekao tadašnji gazda Lapa. Mislim da je bio Jagetić.
GP: Čuo sam i priču da su na jedan vaš koncert Kečera doveli čuvari iz Popovače u luđačkoj košulji i da se on tada bacio sa visoke pozornice na glavu i završio u hitnoj. Zvuči mi nevjerojatno da čuvari iz ludnice dovode čovjeka u luđačkoj košulji na koncert da pjeva!?! Ima li istine u toj priči ili se samo radi o legendi?
VS: Glupost. Čuo sam i boljih bajki. Da je bio gladan u HR vojsci pa odlazio do Srba da se najede, a onda se opet vrati u rov... hehehe... Kao i ono da je nožem išao na tenk. 
GP: Kečer je zadnji puta svirao s Pogrebom X u Cvjetnom naselju u Zagrebu 04.02.1985. Kako je došlo do konačne odluke da prekinete daljnju suradnju? Da li si ostao sa njim u kontaktu i nakon te svirke ili su vam se od tada životni putovi razišli? 
VS: Do tada kao uzoran građanin Kečer se nije drogirao. Ponekad bi se napio, ali ništa strašno. Moja memorija je u kurcu i ne znam točno zadnji nastup, ali dok je bio u Popovači puštali su ga povremeno, te bi tada iskoristili prigodu i napravili neku svirku. Ja više nisam mogao, a ni htio svirati, jer je počeo sve moguće droge koristiti. Komunikacija s njim - gotovo nemoguća. Molio me više puta da nastavimo, al' mi je sve to dopizdilo. Pogotovo kada negdje sviramo, a on onakav bez sluha i ritma, još mrtav pijan i drogiran... Tu je bio kraj.
GP: Da li ti je zasmetalo što na albumima Satana Panonskog nisi naveden kao autor pjesama koje si napravio dok ste zajedno svirali u Pogrebu X, a koje je Kečer nastavio izvoditi solo? 
VS: Možda me sada smeta, ali tada ne. Jer tko bi se nadao da će ta glazba i tekstovi i dan danas imati svoje pobornike. On je bio jako ljut na mene što ne želim više svirati. Vjerojatno i zato nije naveo da sam ja autor skoro sve glazbe, te jednog dijela tekstova. Enivej... Jebe mi se.
GP: Navodno si ti napisao i prvi dio teksta pjesme „Lepi Mario“, jedne od najpoznatijih pjesama koje je Kečer nakon Pogreba izvodio i kao Satan Panonski? 
VS: Da. Došao je na probu i pjevušio neki odvratan srpski narodnjak. Kasnije sam saznao da je to neka srpska pevaljka Vera Matović. Rekao mi je - što misliš da ovo napravimo u punk verziji? Strava... Tada mi je odjedanput palo na pamet, pa sam mu rekao da može, ako će tekst ići - grickao si klitoris, dobio si sifilis, Lepi Mario. Oduševio se. A onda je on dodao drugi dio oko sperme i rukometnog igrališta, jer je tamo vodio mlade dečkiće da mu puše, ili da ih pukne u čmar. 
GP: Kako iz današnje perspektive kao nekadašnji Kečerov suradnik i prijatelj tumačiš tu konstantnu zaluđenost punkera svih generacija za njegovim „likom i dijelom“ pa i više od dvadeset godina nakon njegove smrti? 
VS: To mi nije jasno. Jer realno gledajući mi i nismo bili neki jako dobar bend. To se nadoknađivalo ludim tekstovima, a i glazbom koja nije čisti punk. Tu su elementi istoka, i svega i svačega. Na to sam i danas ponosan, jer nitko nikada nije rekao da nekoga oponašamo ili da je ta glazba slična nekom bendu. Jedan moj prijatelj ju je okarakterizirao kao BALKAN ART PUNK... hehehe... A naravno da je to čudno da sada i djeca znaju npr Lepog Marija, a baš ta je bila najodvratnija pjesma. Mislim da će uskoro djeca u četvrtom osnovne morati znati napamet tekst Lepog Maria, a tko zna i glazbu dobije odmah 5. Iako u toj pjesmi i nema glazbe. To je samo udri. 
GP: Pogreb X je u osamdesetima poslužio kao inspiracija za stripove Dubravka Matakovića, a 1984. godine ste se nakratko udružili i sa njegovom grupom Špilšul na projektu „Puškomitraljesci“. Nešto više o tome?
VS: Aaaaaaaaaaaaaaa... Ne znam točno tko je sve inspirirao Matakovića, ali takvih pacijenata u Vinkovcima ne nedostaje. U Špilšulu nisam sudjelovao, to je naš gitarista Štimac svirao, a puni naziv ovog drugog benda je PUŠKOMITRALJESCI IZMEĐU DVA RATA. To je bila zajebancija Matakovića, još par ljudi i mene. Mislim da smo imali samo jedan ali vrijedan nastup... hehehe...
GP: Što je potaknulo vaše ponovno okupljanje 2006. godine? 
VS: Bez veze. Netko je organizirao koncert svih starih VK bendova. Zvalo se to AVETI PROŠLOSTI. Iza te naše svirke s novom postavom, počeli smo dobivati pozive sa strane. Tako da smo svirali od Zagreba, do Ljubljane, Pule itd.
GP: Tko je sada u bendu? 
VS: Trenutno Pogreb čine Antun Pest na bubnjevima, Zoran Cvitković svira bas, Zvonimir Štimac gitaru i ja. Tu je i pridruženi član Čovjek - MONSTRUM. 
GP: Koncerti sa riječkim performerom Davorom Dundarom su najblaže rečeno šokirali publiku. Kakva je bila tvoja reakcija na Davorovu ideju da na pozornicu donese glavu od krave? Par riječi o vašim zajedničkim nastupima? 
VS: Davora sam znao samo preko FB-a. Pozvao nas je u Rijeku na RI-ROCK festival kao goste. Tada je i on nastupio s nama. Da mu uzvratim gostoprimstvo, pozvao sam ga na MARIN-FEST u Vinkovce, gdje smo mi do te godine redovito nastupali. On je donio hrpu rekvizita, a moje je bilo da mu nabavim nekakvih životinjskih iznutrica. Otišao sam kod prijatelja mesara koji je upravo klao june. Tražio sam ga da mi odsječe sve skupa pičku i čmar sa produžetkom. Glavu je htio baciti, pa sam ga pitao da mi ju pokloni. I onda je bilo što je bilo... totalno ne planirano. Poslije toga smo trajno zabranjeni da sviramo na tom festivalu.
GP: Ne misliš li da takav scenski performans previše odvlači pozornost publike sa vaše muzike? 
VS: Pa i ne treba nam performans, ali se to meni sviđa. A naša glazba je već toliko isfurana da se nema što posebno novoga čuti.
GP: Studijski albumi grupe Pogreb X? 
VS: Snimili smo jedan s namjerom da snimimo barem dva. Htio sam da snimim to onako kako sam tada zamišljao tu glazbu. Ali tu se pojavi Satan i svojim nastupom sve razjebe... heheheh... Činjenica je da je Satan puno doprinjeo da se čuje za nas, jer bez njega bi vjerojatno bili prosječan lokalni punk bend, a takvih imaš pun kurac. 
GP: Ovaj mjesec „Vinkovci rokaju“ u zagrebačkom Ribnjaku. Vi nastupate 14-og u petak. Spremate li nešto posebno i za taj nastup? 
VS: Ma ništa. Davor je zauzet, ali možda povedemo našeg Čovjeka Monstruma. Samo da statira na bini.
GP: Neki od bendova koji će nastupiti na tom dvodnevnom koncertu su relativno nepoznati zagrebačkoj publici. Da li bi neki od njih posebno izdvojio / preporučio? By the way, drugi dan koncerta svira i moj omiljeni domaći garage punk rock band, Electric Žare… 
VS: Stvarno nemam pojma tko su ovi mladi novi bendovi. Nadam se da neće razočarati, jer dolaze iz Vinkovaca. A ovi „stari“ bendovi su već znani pučanstvu. Žareta nikada nisam gledao live, jedino na ju tjube, tako da ne znam puno.
GP: Pitanje za kraj. Nadimak „Adolf“ si dobio po onom Adolfu, ili…? 
VS: To se tiče prvog pitanja. Pošto nitko u prvom Pogrebu nije znao svirati, ja sam dizao frku i vikao na njih. Tada je jedan od njih lupio da sam gori od Hitlera. Sutra na probi su me zvali Adolf, i tako ostalo, jebatga. 
GP: Hvala ti za ovaj intervju Adolf! 
VS: Ju velkam.

STRAŽARNI LOPOV 2014



1 komentar:

Unknown kaže...

https://hrvatskoobrambenostivo.com/dok-je-ubijao-cetnike-bio-je-dobar-a-danas-ga-misevi-pljuju/