* * * * *

utorak, 31. svibnja 2011.

UTOPIJA - 1.DIO: ZAGREBAČKI PUNK FANZIN 1986/87


UTOPIJA ja bio zagrebački punk fanzin koji je krajem 1986. godine pokrenuo danas poznati DJ i koncertni promotor TOMI PHANTASMA (Twilight Promotion). Tomi je sredinom osamdesetih bio gitarista punk grupe Eksodus, a kasnije je oformio najpoznatiji hrvatski Gothic bend Phantasmagoria.

Utopija nažalost nije zaživjela kao fanzin, a među mojim stvarima je ostala arhivirana kao dokument jednog vremena u kojem smo živjeli.

UTOPIJA Br.1 15.11.1986 / UTOPIJA Br.2 15.01.1987:

ŠIZOFRENIJA je tekst koji je prema „Analizi karaktera“ od W.Reaicha priredila VERA, kultna gothic dama underground scene Zagreba u osamdesetim i devedesetim godinama:

MIRKO je napisao dva članka:
- IZ STUDIJE PROF. DR.IVANA KOVAČIĆA
- DOKOLICA


Mirko je svaku svoju misao potkrijepio citatima iz knjiga sa njegove police. a po brzini po kojoj bi našao neku rečenicu na određenoj stranici, imao sam osjećaj da sve te knjige zna napamet. Budući da je stanovao u blizini faksa na koji sam išao, znao sam često svratiti do njega. Tako smo se jednom zapričali i zapili, nakon čega smo otišli do Lapa. Sljedeći dan ujutro se ispostavilo da sam kod njega u hodniku, umjesto svojih, obukao cipele od njegovog starog, koje su da bude još gore bile dva broja veće od mojih. Dok sam nakon Lapa pješačio do kuće cipele su mi spadale sa nogu, ali ni na kraj pameti mi nije bilo da nisu moje. Kad vidim Mirkovo ime u Utopiji, unatoč svim našim razgovorima i diskusijama, prvo što mi padne na pamet su cipele od njegovog starog.


MOTUS je legendarna punk grupa od još legendanijeg HOGARA
Hogar je jedan od rijetkih punkera koji je ostao vjeran punk ideologiji i muzici kroz sve ove godine. Od kada sam ga upoznao krajem osamdesetih, kada su naše grupe dijelile iste prostorije atomskog skloništa u Mamutici, pa do danas, Hogar je za mene mene bio i ostao najiskreniji i najcjenjeniji punker na ovim prostorima. Dok je većini punk predstavljao smo jedan prolazni mladalački bunt, Hogar beskompromisno živi punk čitav svoj život.



THE MONSTERS je bila grupa iz koje su nastali "Studeni Studeni". Osim što sam bio dobar sa Kostom, Jurom, Cvikom, a posebno sa kasnijim gitaristom Robijem (koji je promijenio prezime u „Studeni“) i bubnjarom Krljom, za njih me vežu me još dvije stvari. Prva je što sam na Robijev poziv bio na jednoj njihovoj probi dok su tražili novog basistu, ali nažalost nije došlo do suradnje, jer se Kosta i ja „muzički nismo našli“, a duga je što je Jura za jednu njihovu pjesmu popalilo jedan moj tekst. Najbolje je bilo što ja nisam ništa znao, sve dok nisam čuo tu pjesmu na njihovom koncertu. Nakon što se odselio u Srbiju, Kosta je formirao band koji se zove „Novembar“ i još je uvijek aktivan u muzici.






RECENZIJE PLOČA
The Sisters Of Mercy, Killing Joke, The Fall, The Damned, Ramones, The Sisterhood:



PREVEDENI TEKSTOVI PJESAMA

Ramones, Killing Joke, Nina Hagen, U.K.Subs, Pankrti, Via Ofenziva, Laibach, Otroci Socijalizma:


BOŽIDAR (EKSODUS)


OSVRT NA ALMANAH NOVOG TALASA U SFRJ / REDARI U JABUCI:


TEKST O SLOVENSKOJ GRUPI LAIBACH:


PSIHO LAB PROJEKT je zbirka pjesama koju sam napisao kao klinac od osamnaest godina (što je i više nego vidljivo u stihovima). Sve pjesme su bile tematski povezane u jednu cjelinu, koju smo Dee Dee i ja planirali uglazbiti nakon što se vratim sa odsluženja vojnog roka (neke dijelove smo svirali 1984. godine u grupi Venda). Kako smo mi to tada pretenciozno zamišljali, trebala je to biti kao neka „punk rock opera".
Kompletnu verziju te zbirke sam objavio u vlastitoj naknadi u formi jedne male knjižice od dvadesetak strana, a u Utopiji je izašla skraćena verzija koja je uključivala neke moje crteže:


Za treći broj Utopije sam napisao recenziju koncerta Iggy Pop-a, na kojem sam 1986. godine bio sa Čvakom i Kizom u Beču, mada sad više ne znam je li treći broj tada uopće objavljen.


NA REALIZACIJI UTOPIJE SU RADILI:

____________________________________________________________________

1 komentar:

Anonimno kaže...

Da, sjećam se, bilo je to davne 85. ili 86. Exodus je svirao, mislim u Kulušiću, pjevala je Ivana Ivošić,
gitare Tomy, Darko Toth ne sjećam se da li je tu bio i Darkov brat Tibor...Bili su odlični, odlično su izgledali i solidno zvučali...Sjajno
vrijeme, mi mladi, ludi...