* * * * *

utorak, 2. listopada 2012.

FLEKI


Kad je Hazel O'Connor izašla na pozornicu u zagrebačkoj Moši izgledala mi je pomalo prestravljeno. Bila je 1985. godina i od njenog filma "Breaking Glass", po kojem je bila poznata kod nas, prošlo je već pet godina, a ona naravno nije mogla znati da se u Jugoslaviji filmovi počinju prikazivati sa nekoliko godina zakašnjenja i da su ljudi ispred nje došli vidjeti Kate, punkericu koja je glavni lik u tom filmu. Ne znam kakvu je publiku očekivala, ali dobila je hrpu uglavnom pripitih punkera koji divljački plešu pogo i pljuckaju prema pozornici.

Koncert sam po sebi nije bio loš, ali nama je ipak kao vrhunac zajebancije i ono po čemu ga pamtimo ostala scena kad se legendarni zagrebački punker Fleki popeo na pozornicu i počeo grliti Hazel. Navodno je vikao da je voli, ali ja sa mjesta na kojem sam stajao to nisam čuo.
HAZEL & FLEKI
Dan nakon koncerta se u novinama pojavila fotografija na kojoj je Hazel na bini u Flekijevom zagrljaju. I tako bi naš prijatelj doživio svojih pet minuta ponosa i medijske slave, da u popratnom tekstu nije otprilike pisalo da su se neki punkeri za koncert ošišali na irokeze i namazali ratničkim bojama, aludirajući pritom na njegovu veliku crvenu fleku koju je od rođenja imao preko jedne strane lica i po kojoj je dobio nadimak, a za koju je novinar koji je pisao izvještaj mislio da je nacrtana.
Flekija sam upoznao par godina prije tog koncerta u Moši, kad su se on i Toti dokotrljali do nas na stepenice Francuskog paviljona (u prostoru SC-a) i žicali nas pare. Nismo imali para al' smo zato imali neko jeftino vino koje smo kupili u dućanu, pa smo ih pozvali da nam se pridruže. Dok smo naizmjence cicali iz flaše, Toti kojemu je pravo ime bilo Tito nas je zabavljao pričom kako ga je razbio milicajac koji je mislio da ga zajebava kad mu je prilikom legitimiranja rekao kako se zove. Pritom nam je pokazivao i dokumente da nam dokaže da su ga roditelji fakat nazvali po Maršalu.
Nakon te večeri smo se Fleki i ja tu i tamo pozdravljali u prolazu, bio je sa ekipom na proslavi mog rođendana u vlaku na Glavnom kolodvoru, ponekad bi popio koju sa nama u Centru. Naravno da nisam bio naivan pa da nisam kužio da je razlog za to, ako mogu nazvati prijateljstvo, bilo isključivo da me užica koji dinar i gutljaj u prolazu, al' to mi nije bilo nimalo važno. Glupavo mi je kad danas čujem priče kako su ga se ljudi bojali. Fleki je izgledao opako i opasno, kad bi nekoga žicao pare bi mu se unosio u lice i uvijek bi imao neki štemerski ulet popraćen galamom, ali je činjenica da nisam nikad vidio ni čuo da je bio uključen u neku tučnjavu ili sličnu pizdariju. Jedan mi je njegov dobar prijatelj rekao kak' mu je bilo pomalo smiješno što kad bi u bilo koje doba dana naletio na njega, Fleki bi se ponašao kao da je pijan, tako da je najvjerojatnije u čitavoj toj njegovoj furci bilo i pomalo glume. Sigurno je razmišljao na način da će užicati više love ako ga se ljudi boje, pa se shodno tome i ponašao. Kak' bi naši stari rekli, bio je pravi zagrebački fakin.

Jednom prilikom nam se tako pridružio uz flašu na praznim štandovima tržnice Dolac. Ako se dobro sjećam bilo je to poslije neke Dinamove utakmice (Fleki je bio jedan od osnivača Bed Blue Boys-a). Žalio nam se kako više ne smije piti jer mu je nedavno puklo slijepo crijevo, te su mu u bolnici jedva spasili život. Onda nije mogao izdržati pa je popio gutljaj dva, a kad sam ga nakon toga vidio ponovo u gradu opet je bio naderan.

Fleki se smrznuo na Sljemenu sredinom devedesetih. Po jednoj teoriji se napio i zaspao u snijegu, po drugoj ga je netko udario sa autom i pobjegao, a po trećoj je ubijen (pretučen i ostavljen u snijegu). Kako bilo da bilo, Fleki sada sigurno baulja sa Sidom negdje tamo gdje odlaze punkeri i traži nekog zbunjenog anđela da ga užica koji dinar i pljugu.

FLEKI I KEČER (SATAN PANONSKI) NA KONCERTU GRUPE UK SUBS U KULUŠIĆU
(SNIMLJENO ZA POLET 1986. GODINE)
  HVALA BINI, ROBIJU I ZDENKU NA FOTOGRAFIJAMA

__________________________________
SLJEDEĆA PRIČA: JURA KOKOŠAR I TIGROVI

34 komentara:

Anonimno kaže...

nastradao je 02.02. kada je Sid rodjen

Chronos kaže...

Od svih starih punkera...Fleki mi je bio najdraži :)

Goran Polak kaže...

jel znaš koje godine je nastradao? mislim da je 1995-ta al nisam siguran.

Gigi kaže...

Kušanić Mladen, tako se zvao, pokopan je na Mirogoju 09.02.1996.(datum smrti je naveden 05.02.)

Goran Polak kaže...

Hvala Gigi

Anonimno kaže...

sjećam se kad se Fleki u noćnom tramvaju na trgu oskenuo u ruku, fljasnuo slinu po prozoru i viknuo: "Paloma tramvaj!"

i sjećam se da je koristio frazu "to meni najvalja valja".

Anonimno kaže...

Sjećam ga se. Hvala na ovom blogu, iako me prilično deprimirao zbog nostalgije za tim danima… i činjenice koliko ljudi i događaja mi je isparilo iz glave kao da se nikada nisu ni dogodili – čak i epizode s Flekijem :( RIP
Naišla slučajno na blog preko punka u Trnskom, čini se da ću biti česti gost...

Anonimno kaže...

Baš mi je drago da sam na ovo naišao...svaka čast auoru.Fleki je dio mog djetinjstva. Odrasli smo u istom kvartu (Savici) , išli smo u istu osnovnu školu , slušali smo istu mjuzu.Čak smo i imenjaci bili. Dve - tri godine smo se intenzivno družili (od '82-'85), tulumarili , klošarili , cugali a i Tigra posnifali :)Par mjeseci prije nego je umro slučajno smo se sreli u gradu , priznao mi je da se na iglu navukao ali kao da se bio skinuo. Šteta što je otišao...jedna od zagrebačkih ikona , bez sumnje!

Goran Polak kaže...

Na Stražarnom lopovu imaš post "Zagrebački punkeri". Tamo ima fotografija iz osamdesetih, na kojima češ siguno naći još poznatih lica.
By the way, ako netko ima bilo kakvih fotografija na kojima je ekipa iz tih vremena neka se javi...

Anonimno kaže...

Hvala , neke ljude prepoznajem neke ne , jebi ga , ostario sam :) Malo sam gledao blogove i nisam primjetio da se spominje Mišel (Mišo Orlić) možda i najveća pankerčina uz Flekija s kojim sam također visio ispred SC?

Goran Polak kaže...

Baš pripremam post o grupi Blitzkrieg u kojoj su svirali Mišel, Fix, Arsen i Dolcajt. Arsen mi je za to poslao i par fotki. Sa Mišelom se nisam znao iz vremena Centra, nego smo se upoznali tek kasnije, dok se brijalo po Concordiji. Nadam se da pičamo o istom Mišelu. :) Žao mi je što ne mogu naći fotke na kojima je pokojni Grga i ona punkerica što je imala nadimak Šiza...

Anonimno kaže...

Da, o istom Mišelu pričamo! Jedva čekam fotke :)

Anonimno kaže...

Neću nikad zaboravit kad smo '83-'84 (ne sjećam se točno) išli u Ljubljanu na neki punk koncert (Tivoli) , među ostalima Pankrti i Parafi...Fleki , Mišo , Grga i još hrpa ekipe iz ZG...šveralo se nas 8 u vlaku u wc-u!!! Pa to je bio spektakl...pa žicanje para pred Tivolijem za upad na koncert (uspješno)...pijani Fleki i Grga u parku pred dvoranom pjevaju "nas dva brata Ante nam je tata"...tadašnja slovenska MILICA na konjima...nalupali nas ko majmune...ali nas nisu hapsili...show...

Anonimno kaže...

Hej, ljudi! Back to the past... Slučajno sam uletila na ovu stranicu, jer sam se nakon dugog vremena srela sa jednim punkićem iz tinjeđerskih dana (83'/84')s kojim imam predivne uspomene i sada ga više ne puštam, pa smo tako pričali i prisjećali se tih lijepih dana,te smo tako došli do Flekija. Dobro kaže jedan od "Anonimusa" da je Fleki bio OK tip (zastrašujućeg izgleda, ali dobrica)- takvog ga se i ja sijećam. Voljela sam se s njime družiti ispred SC-a,naći se na tramvajskoj stanici i propustiti par tramvaja dok se nebi napričali, davala mu dinare da me nije trebao niti žicati, jer to je bio ON, ali vrijeme nosi svoje i sve se to sada samo "usadilo" u mozgu (hvala Bogu bar na tome da mi to još funkcionira). Dan-danas žalim što nisam nosila fotić sa sobom i sve i svakog slikala. Ja sam doduše bila Hippie-girl, ali sve i svak sam voljela. Kada bi se barem izumio vremeplov... dala bi silne pare da se mogu vratiti u mojih 16-17.godina iliti unazad 30-tak godina u SC i biti sa svima kojih još ima i na žalost nema. LJUDI, NIKADA VAS NEĆU ZABORAVITI !!! P.S.: isprika netočnog navoda da je Fleki umro kada se Sid V. rodio, NE nego kada je umro,dakle na isti dan su umrli 02.02. Pusa svima.

Goran Polak kaže...

Ima na blogu još fotografija na kojima su ljudi koji su u osamdesetima visili ispred Centra. Prokopaj malo, možda nađeš još poznatih lica...

Anonimno kaže...

Hej, tnx! Savjet ti je bio Ok. Nađoh par osoba koji su mi poznati, ali nisam s njima bila direktno u kontaktu... ono, bok - bok, kaj ima i tako, osim jednog... - mog "izgubljnog" frenda! Nego, Imam set slika sa Hippie izleta na Sljeme, ali ekipa je iz SC-a (možda nas netko i prepozna), pa ću ih poslati. Pusa svima!

Goran Polak kaže...

Super!!! Pošalji na mail: jesus.loves.the.stooges.2@gmail.com
Baš radim na jednom tekstu o Sljemenu, pa ako imaš super bi mi došle i neke fotke iz ranih osamdesetih na kojima se vide ono okretište na Mihaljevcu, tramvaj koji je išao do tunela, tunel, žičara, željezničar ili nešto u tom stilu.
Nekad smo nakon Centra petkom, svaku subotu zabrijali na Sljeme, pa bi taj tekst otprilike bio o tome...

Anonimno kaže...

Čovječe! Ja sam skroz friknula! Ovo je tako super! Nego, pitat ću staru da li ona ima kakve slike od mog starog koji je jednom davno radio na popravcima Sljemenskih žičara. Kad si spomenuo odlaske na Sljeme, ja baš nisam bila frik za to, jer mrzim hladnoću, snijeg pogotovo, tako da su me uspjeli samo 2x nagovoriti da odemo gore - P J E Š K E (1x ljeto / 2x zima) !!! Katastrofa! E, pa kad smo išli do gore to su se naravno nosili kanistri cuge (što bijelog - što crnog vina, klinčeki, šećer, voda i sve ostale pripadajuće smjese, a ja sam naravno bila zadužena za pripravku istih. Tako sam uspjela 1x (od ta 2x) napraviti od crnog vina - surogat "Amaro 18". Ej, ljudi - ludnica! Naravno, da to frajeri nisu htjeli piti, pa smo mi ženske imale kaj za pit'. Da ne duljim... šaljem u što kraćem roku sličke! Pozdrav od Hippie girl. Pusa svima!

Anonimno kaže...

Na žalost, nisam našla slike sa Sljemena. Naime, moje su negdje (?), ali stara kaže da se stari u to doba kada je radio na žičarama nije niti slikao (to je tamo negdje '50-tih god.) - sorry! Jedno znam, a to je da moram svoje možda sive stanice malo više upregnuti i dokončati gdje bi mogle biti te moje slike. Bilo-kako-bilo, čim ih nađem - šaljem! Pozdrav od Hippie-girl i puse svima!

gigi kaže...

Bok, slučajno sam vidio da Željko Duduković ima na svom fejs profilu fotki punkera iz 80-th, ameđu njima i onih sa Flekijem i Kečerom.

Goran Polak kaže...

Znam da ima Gigi, a i dogovorio sam već prije sa njim da mi dozvoli da stavim te fotografije u post "Zagrebački punkeri III", koji je u pripremi i koji bi trebao biti gotov do kraja ovoga tjedna. Dobio sam i neke zanimljive fotografije od Belog ako ga znaš.

Glista kaže...

Ove slike Flekija i Robija su fotomontaža. Naime Robi ima nešto žuto na glavi. Koloko znam on već godinama nema ništa na i u glavi!

Goran Polak kaže...

Nije fotomontaža. Imao je tada obojanu kosu...

Anonimno kaže...

Jkao mi je drago kaj sam ovo našel,
Toti je stvarno dobil batina od murjaka zbog imena, cugali smo u Runjanivoj u haustoru (Toti, Cobra i ja, mozda jo snetko ne sjecam se više) ono vino iz vinarije u dvoristu kod autoelektricara, drot je trazil dokumente i ne gledajuci ih pita Totija kak se zove, kad je ovaj rekel Tito dobil je smarcinu samo takvu, ni stigel ni udahnut kad j edobil i drugu, i tka drot samara Totija a mi mu vicemo dase covjek zaista tak zove. Kad j edrot stal i pogledal dokumente sma je rekel "Jebi ga" i otisel dalje.

Grga je, koliko sam cul, umrl na tulumu mavodno od cuge (tam negdje 83-85), isel je u Poljporivrednu skolu, z njim je isla i jedna zenska njegova frendica Danijela, visok azgodna cura, bila je dome negdje kod Maksimira ak se dobro sjecam.

Darko kaže...

Da, svašta se može vidjeti o "flekiju" osim da se zvao Mladen Kušenić da je bio "trnjan" ,nekadašnja ulica br.Đurašević 9,(prva do savskog nasipa),Kruge,Trnje Zagreb.
I nikada ga nismo zvali fleki,uvijek je bio za nas "kruška" i svi u naselju su ga zvali i znali pod nadimkom "kruška",
I Vincek Damir i Sušić Bernard i Vorih Darko i Horvat Ivica i sve prave frendove od 0-15 g. za sve nas on je bio "kruška",ako si htio grubu igru u nogometu i da se neko polomi uvijek smo stavljali "krušku" u obranu,ako si kao klinac od 12 god. htio čuti uzbudljive sexi priče slušao si "krušku" o njegovim doživljajima sa nekom sestričnom iz 2 koljena , na žalost ,sav njegov život i energija i kao da su bili usmjereni na ono što mu se dogodilo.
Krušku je bolio kurac za sve ,jer je ionako sve bolio kurac za njega, flekavog, pijanog,drogiranog, neškolovanog a nije imao snage ni volje za borbu, uostalom za šta ?
Za ovo šta imao danas?

Darko

Anonimno kaže...

Sjećam ga se kako je na kontraviziji skakao na Hausotorovo "Lice". I ja sam ga znao kao Kruška.

BTW, svirao sam sa AST-om na kontraviziji kao nekakav pridruženi član koji nekaj malo zna svirati :-) (gitaru). Volio bi znati postoje li nekave fotke tog nastupa..

Poz..
Vragec

Goran Polak kaže...

Za sada nisam dobio o Kontraviziji ništa osim onoga što sam već stavio na Stražarnog lopova. Stalno dobijam neke nove materijale, pa ako što naleti o tom koncertu sigurno ću isto staviti. Velika je vjerojatnost da ću dobiti snimku AST-a iz KSET-a (audio). Na tom koncertu im se i Kečer pridružio na par stvari...

Anonimno kaže...

Da, sjećam se poljevanja krečom Nathana. Darac je posudio gitaru Piceku, kolko se sjećam. Došao sam tam sa Darcem, Fiketom i Kečerom..
Nakon toga je AST imao jednu (ili dvije) probe kod mene u Lučkom..

Super mi je tvoj blog, bistri neka već malo mutna sječanja na to veselo i kaotično doba... :-)

Vragec

Goran Polak kaže...

Stavio sam još dosta fotografija na kojima je Fleki ovdje: http://strazarni-lopov.blogspot.com/2015/02/zagrebacki-punkeri-iv.html

Rio kaže...

Fleki je bio iz mog prvog kvarta Savica. Mi smo bili 72. 73 i sl. godišta, on je bio valda 65, 66 g, vi bolje znate. Uglavnom, kad bi se on pojavio s ekipicom, kožnjaci, pseće ogrlice sa zakovicama oko vrata, ona njegova čuvena fleka i sjeli na stepenice kod škole (mogla je biti godina negdje '78), mi bi ekipa klinaca, a i mnogo drugih, prešli na drugu stranu ulice i produžili dalje. Tako su nas nekako dobronamjernim upozorenjima ' naučili' stariji ljudi iz kvarta koji je bio prepun vojnih lica (Gruška i Lastovska ulica), slugu sustava. A i oni su valjda bili zahvalna materija samom Flekiju i ekipi kao neki eksponenti sustava i establishmenta kom se trebalo anarhijom protiviti. Bio je tu negdje i neki Duna. Taj je bio najveći strah. Mislim da čak nije bio panker, više lokalni štemer. Jel ga se netko sjeća od vas koji ste sa Savice.

Anonimno kaže...

Jednom smo se na probi benda Litar i po (još dok je bend bio u periodu osnivanja)Prade i ja posvadjali, jer sam ja sjela za bubnjeve uzela palice i pocela svirati, a Prade je poludio "koji kurac diram njegove bubnjeve!" i zaurlao na mojeg tadašnjeg dečka "koji kurac si je uopće doveo, nemoj je nikad vise dovoditi na probu!"
Meni je to bila potpuno idijotska situacija i uvrijedilo me Pradetovo šovinističko ponašanje, međutim nisam reagirala osim što sam mu rekla da je škrtica na što je ovaj totalno popizdio.
Fleki je odmah stao u moju obranu! Održao je samo takvo moralno predavanje Pradetu i meni se učinilo u tom trenutku kako je razlika između Flekija i Pradeta ne nekoliko godina nego nekoliko svjetlosnih godina. Objasnio je Pradetu ukratko da smo mi punker ravnopravni i da Prade ne bi smio gledati cure s visoka, kao da su niža stvorenja ili građani drugog reda.
Fleki mi je nakon tog dana porastao u očima. Bio je pravi punker, u svakom pogledu. Flekija više nema, nema niti Pradeta, i danas još jedino Trfu sretnem tu i tamo, u dugačkom crnom kaputu, ispod njega kožnjak, kako korača Utrinama u svojim Martensicama i vrača svima nama koji se sječamo tadašnje punk scene lijepe uspomene.

Robert kaže...

Ulica u kojoj je živio je Vinka Jeđuta br.9

LEOVRAG kaže...

Fleki my man. RIP Brijali smo zajedno nekoliko godina s početka osamdesetih (stanovali blizu jedan drugoga, putem do Centra, po Centru, natrag..... Po zimi se grijali u vlakovima što stoje na glavnom kolodvoru i.... Pogotovo vlak za Karlovac. Dolazio je oko 20:00, odlazio malo prije 23:00. Često-ponekad bi zaboravili izaći, neko pijan spava, neko s curom...... Petkom bi nakon ružione u Centru redovito kasnili na zadnji noćni tramvaj u 0:45 Broj 33 Mihaljevac, Trg Republike S.Centar, Proleterskih brigada (Vukovarska) Žitnjak. I niš, pješačili natrag doma. Fleki i Grga. Meni dva najdraža Zagrebačka Pankera (Grga je na žalost umro 1982-1983 na jednom tulumu. Ugušio se... od cuge. Puno je cugao. Fleki je pazio i držao do sebe.
Pozdrav Fleki
Uživaj u vječnim lovištima.
Leo

vex kaže...

Nikada neću zaboraviti scenu iz 1995. godine, ruši (uništava) se stari cvjetni trg, sve je raskopano, fleki sjedi sam sa cigaretom ispod posljednjeg neposječenog stabla na trgu, oko njega teška mašinerija (bageri strojevi) kao da čuva onaj stari Zagreb od novog primitivnog koji je stigao. To je bilo mislim i posljednje što sam ga vidio.