* * * * *

utorak, 23. travnja 2013.

MAČKA JE BILA GLADNA

U unutarnjem džepu Kumovog prevelikoga starog kaputa, migoljila se i tiho mijaukala mala mršava olinjala mačka
- Otkuda ti ta šuga? - upitao ga je Sini.
- Našao sam je dolje kod smeča. - odgovorio mu je Kum i nježno pogladio isprepadanu mačku po glavi.
- Jebala vas mačka, ajmo požutit' u dućan, dok još radi. - prekinuo ih je Moljac nervoznim glasom.
Sa perona Glavnog kolodvora smo se stepenicama spustili u pothodnik i svi zajedno ušli u veliku samoposlugu. Dok smo mi ostali zastali kod police sa flašama, Kum je šetao dućanom i na očigled svih prisutnih trpao raznorazne stvari po džepovima. Nismo se još ni dogovorili koje ćemo vino kupiti, a on je već završio u kancelariji pored blagajne.
- Zašto si krao? - upitao ga je brkati poslovođa zagledan u konzervu ribica, tetrapak mlijeka, paštetu i kojekakve druge prehrambene artikle, koje je Kum iskrcao iz džepova na njegov stol, dok je za to vrijeme debela brkata blagajnica koja ga je privela, ponosito stajala na vratima i kao kobac pratila svaki njegov pokret.
- Mačka je bila gladna. - odgovorio mu je Kum smirenim glasom.
- Kakva mačka? - upitao ga je poslovođa raskolačivši oči.
Kum je izvadio mačku iz džepa i spustio je na pod.
- Mačka je bila gladna. - ponovio je.
Uslijedila je lavina poslovođinih pitanja, a na svako njegovo pitanje Kumov odgovor je bio isti:
- Mačka je bila gladna.
To ga je toliko izludilo, da je poslao brkatu blagajnicu po miliciju. Kako nije Kuma mogao više ni vidjeti ni čuti, izašao je iz ureda i za sobom zaključao vrata. Za desetak minuta čulo se okretanje ključa u bravi, vrata su se otvorila i u prostoriju je umarširao murjak (naravno brkati). Prvo pitanje je ponovno bilo:
- Zašto si krao?
- Mačka je bila gladna. - nastavio je Kum poput Gandhija sa dugom kosom.
Već sam pogled na Maršalovu sliku na zidu i hašišara koji sjedi u istoj prostoriji, bio je dovoljan razlog da murjaku zatitra očni živac, da skine sa glave šapku sa petokrakom, te se počeška po garavoj kosi. I njemu je Kum na svako postavljeno pitanje odgovorio da je mačka bila gladna. Kako je to bila jedna od onih presloženih situacija koje nisu opisane u službenom priručniku, a i kako je bilo i više nego očito da kod Kuma ne bi pomogle nikakve disciplinske mjere, murjak nije znao što će sa njim, pa ga je samo utefterio u svoj blokić  i autoritativno mu rekao da više nikada ne krade.
- Druže ja ne kradem! - rekao mu je na to Kum.
- Nisam ja tebi drug! - planuo je murjak i istjerao ga iz dućana.

Nakon što smo na klupi pored trafostanice na šestom peronu odslušali sve o gladnoj mački, koja je između ostalog ostala udomljena u dućanu, Kum je iz jednog džepa izvadio bocu pive, a iz drugog otvarač.
- Pa otkud' ti sad to? - upitali smo ga.
- Posudio sam sa stola od poslovođe, dok su otišli po murjaka. - odgovorio je.
- Pa ti nisi normalan. - promrmljao je Ćevap.
- Što ste kupili? - upitao me Kum pogledavajući prema vrećici koju sam držao u ruci.
- Bambija kume, bambija. - odgovorio sam.
Izvadio sam iz vrećice dvije flaše Babića, a Kum se nasmiješio i zadovoljno zakljucao glavom.


Nema komentara: