* * * * *

srijeda, 13. studenoga 2019.

SAV MOJ BOL - MAGI, MILAN I EKV U PRIČAMA, PESMAMA, KNJIGAMA...

Beogradska književnica Lidija Nikolić, fanovima EKV-a ponajviše poznata kao autorica knjiga o Margiti Stefanović Magi, "Osećanja. O. Sećanja." i "Post scriptum", priredila je neku vrstu antologije grupe Ekatarina Velika, koju je ovih dana objavila beogradska izdavačka kuća MAKART.
Knjiga se zove "Sav moj bol - Magi, Milan i EKV u pričama, pesmama, knjigama...", a kako mi je Lidija napisala: 
"U pitanju su literarna dela iz pera vrsnih pisaca, pesnika, novinara, muzičara i glumaca sa ovih prostora. U knjizi ima i mnoštvo umetničkih fotografija."
Lidija mi je napisala i nešto više o tome kako je nastala knjiga: 
"Početkom prošle godine, otkrila sam, zahvaljujući prijateljima, priču Aleksandra Arsenijevića iz Beograda posvećenu Margiti Stefanović, koja je osvojila prvu nagradu na literarnom konkursu za priču u Pirotu. Shvatila sam da će, nažalost, ta odlična priča ostati gotovo potpuno nepoznata čitaocima, s obzirom na to da je objavljena samo u Zborniku radova sa tog konkursa. 
U to vreme mi je i čuveni pesnik za mlade, Ljubivoje Ršumović Ršum, otkrio da ima dve pesme posvećene Magi, iz knjige koju je objavio u Zagrebu 80-ih godina. Zatim su mi saradnici iz zagrebačke knjižare Rockmark poslali na dar izuzetnu knjigu sjajnog pisca Ante Perkovića, nedostupnu čitaocima u Srbiji, u kojoj postoje i delovi posvećeni bendu EKV i njegovim članovima. Potom mi je Zorica Bajin Đukanović, pisac i fotograf, poklonila svoju zbirku pripovedaka u kojoj je i jedna potresna priča o Vdu, kao i knjigu poezije za decu, u kojoj je jedna pesma o Magi. 
Najzad, javila mi se meni dotad nepoznata pesnikinja iz Nove Varoši, Gordana Boranijašević, sa željom da mi pošalje svoju neobjavljenu pesmu "Boja mog života". Usledio je mejl od doktorke iz Novog Sada, Maje Radanović, koja mi je poslala svoj stručni rad iz oblasti psihologije prezentovan na simpozijumu "Medicina u umetnosti". 
Shvatila sam, nakon svih ovih otkrića, da pred sobom imam blago, koje bi trebalo podeliti sa drugima. Tako sam krenula na istraživački put, a plod tog traganja je ova knjiga.
Moram dodati i da su dosadašnji utisci čitalaca svi vrlo pozitivni."

Izuzetna mi je čast što je i Stražarni Lopov zastupljen u knjizi, sa jednom mojom pričom, a u knjizi se također našla i priča o Limunovom drvetu, prvoj grupi Milana Mladenovića, koju je prije par godina za Stražarnog Lopova napisao gitarist Mikica Stefanović.


U Hrvatskoj je knjiga dostupna u glazbenoj knjižari


STRAŽARNI LOPOV  

Nema komentara: