PRIKAZ STRAŽARNOG LOPOVA OBJAVLJEN U GODIŠNJAKU ZA DRUŠTVENU ISTORIJU
GOD XXI, SV.1, 2014 / BEOGRAD 2015
ANNUAL FOR SOCIAL HISTORY, YEAR XXI, NO 1, 2014
ANNUAL FOR SOCIAL HISTORY, YEAR XXI, NO 1, 2014
Goran Polak, Stražarni lopov. Kratke priče o izgubljenoj generaciji, o rock'n'rollu i o odrastanju u državi sa šest republika (12.8.2015)
Sajt Stražarni lopov autora Gorana Polaka iz Zagreba predstavlja veoma važan i bogat izvor svedočanstava i izvornih dokumenata o popularnoj kulturi Jugoslavije u posljednjih nekoliko decenija postojanja zajedničke države. Ovde se u obliku bloga već pet godina redovito objavljuju zanimljivi prilozi popraćeni mnoštvom autentičnih dokumenata - fotografijima, plakatima, audio i video-snimkama, radio emisijama, skeniranim ulaznicama koncerata, isečcima iz štampe, i tako dalje.
Iako tematski opseg uglavnom uključuje pank i alternativnu rok muziku, pažljiviji posetioci će brzo zaključiti da je reč o zaista prvorazrednoj lokaciji za razumevanje višeslojnih fenomena važnih za izučavanja kulture mladih u socijalističkoj Jugoslaviji. Postovi poput Rok koncerti u Jugoslaviji (1975-1983), Mi djeca s perona 6 (1980-1982), Mali kavez - Brno - Blato, Utopija - Pank turneje u Jugoslaviji 1983/1987, 400 dana u Beogradu (o služenju vojnog roka), Dee-Dee, Moj djed i Drago Mlinarec, Diznilend u Ulici socijalističke revolucije, Paket Aranžman, kao i mnogi drugi, pored veoma lepog stila kojim su pisani, obogaćeni su i brojnim prilozima, ali svakako i velikim odazivom posetitelja sajta, čije reakcije i prilozi u interakcijama dodatno pojačavaju sadržaj.
Stražarni lopov stoga predstavlja nezaobilaznu lokaciju ne samo za generacijski i kulturološki blisku publiku rasejanu širom planete već i za istraživače koji u potrazi za izvornom građom za predmetno-hronološki okvir sadržan na stranicama ovog sajta još nemaju neophodan pristup dokumentima u zvaničnim arhivima. Tim prije što je interesovanje za istraživanja popularne kulture Jugoslavije uveliko prošireno i van jezičnog područja bivše zemlje.
STRAŽARNI LOPOV 2015
Nema komentara:
Objavi komentar